صنايع‌دستي نيازمند مساعدت سينما است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان عصر ديروز در ديدار با معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب گفت: نگاه‌هاي متفاوت به بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور سبب شده است که اين حوزه آن طور که بايد و شايد به چشم نيايد.

حسين هاتفي فارمد در سومين نشست هنرهاي سنتي، صنايع‌دستي و رسانه ادامه داد: نگاهي که در حال حاضر متوجه جايگاه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي است با نگاه به ساير بخش‌ها متفاوت است.

وي با اشاره به اينکه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور به دليل گستردگي و برخورداري از کارکردهاي گوناگون مي‌تواند حضور فراگيري در عرصه‌هاي مختلف رقم بزند، اظهار داشت: فعاليت رشته‌هاي مختلف صنايع‌دستي در شهرها، روستاها و مناطق دور افتاده کشورمان حاکي از نقش موثر آن‌ها در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تصريح کرد: جايگاه صنايع‌دستي در بخش‌هاي ذکر شده را نمي‌توان ناديده گرفت و اين رويکردي بود که دولت نهم از زمان آغاز کار خود با ورود صنايع‌دستي به عرصه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دنبال ‌کرده است.

هاتفي با بيان اينکه بدون هيچ گونه تعصب ايراني بايد گفت که صنايع‌دستي ايران چه به لحاظ کيفيت و چه به لحاظ کميت در دنيا سرآمد است، گفت: ما براي حفظ جايگاه و موقعيت اين ميراث معنوي و فرهنگي نيازمند کمک و مساعدت تمامي رسانه‌ها به ويژه سينما هستيم.

وي با تأکيد بر اينکه بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور پيش از اين نيز سابقه همکاري با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را تجربه کرده است، افزود: در حال حاضر نيز با توجه به زمينه‌هاي همکاري مشترک که ميان طرفين وجود دارد، معاونت هنرهاي سنتي کشور آمادگي تداوم همکاري‌ها همفکري‌ها را دارد.

حسين هاتفي فارمد افزود: ورود صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي به شکل‌هاي مختلف در عرصه رسانه بزرگي چون سينما تأثير زيادي در حفظ روحيه خودباوري و اعتلاي جايگاه فرهنگي کشور دارد و اين امر گواه آن است که اين دو بخش مکمل‌هاي خوبي براي يکديگر خواهند بود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان در ادامه گفت: اگر هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور حضور و همراهي رسانه‌ها را در کنار خود داشته باشد، مي‌تواند در عرصه‌هاي کلان اجتماع نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: مجموعه‌اي که در حوزه صنايع‌دستي کشور فعاليت مي‌کنند انسان‌هاي کم توفع، نيازمند توجه، هنرمند و کارآفريني هستند که کوچکترين توجه مي‌تواند در روند کاري و آينده شغلي‌شان تأثيرگذار باشد.

هاتفي فارمد يادآور شد:‌ معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور نهايت تلاش و مساعدت را در ادامه اين همکاري در بخش‌هاي مختلف با معاونت سينمايي انجام مي‌دهد و اميدوار است که اين راهکارها به تغيير نگاه‌ نسبت به صنايع‌دستي کشور بيانجامد./111

انتهای پیام/

کد خبر 138711033